Djeca su u svojoj igri slobodna, spontana i upravo to im omogućuje da uskoče u svijet mašte i da neopterećeno stvaraju i istražuju, budu kreativni. Putem odrastanja sve smo manje spremni „spustiti ručnu“ i prepustiti se igri i vidjeti kamo će nas odvesti.
Ideja treninga je da kroz dramske vježbe poticanja timskog rada i kroz vježbe impro kazališta oslobodimo dio djetinjaste spontanosti i spremnosti na igru.
Trening je namijenjen roditeljima ali i svima koji se na neki način bave djecom, posebno učiteljima- voditeljima dramskih radionica u školama.
Što o treningu kaže dramska pedagoginja Ivana Marijančić pročitajte u nastavku.
Što je improvizacija?
Improvizacija dolazi od latinske riječi improvisus, što bi u prijevodu bilo: nepredviđen, nenadan, neslućen.
Potrebna je vještina da bi se zadovoljavajuća priča kreirala spontano. Mnoge od tih vještina prakticiramo od rođenja. Prisutnost, slušanje i zaigranost, koji su neophodni za improviziranje, možemo vidjeti kod četverogodišnjaka. Većini odraslih potreban je neki oblik treninga da bi ponovno uhvatili barem dio te autentičnosti.
Improvizatori uzimaju svoju inspiraciju od drugih i tako nalaze materijal za scene, hitro i bistro opažajući “sada i ovdje” i koristeći ono što već imamo. Dobivamo bogat tečan sadržaj. Te vještine ćemo na radionici učiti igranjem igara i osvještavati kada je situacija protočna, a kada blokirana, kad situacija zapinje, a kad timski rad ide naprijed.
Tijekom improviziranja, izvođače ne vodi napisani tekst, već oni igraju potpuno jedan s drugim, a da bi ishod bio pozitivan, potrebna je maksimalna angažiranost. Dok rade impro-vježbe, izvođači oslobađaju misli od uobičajenih mehaniziranih postupaka, oslobađaju sloj po sloj naučenog i krutog ponašanja i postepeno otključavaju dječju zaigranost i živahnost u sebi. Vježbe imaju specifična pravila, ishod je nepoznat i dijeli se direktno sa partnerima i publikom.
U svijetu impro-vježbe prakticiraju ljudi svih zanimanja i to je sastavni dio osobnog razvoja. Redovitim treninzima osobe u svojim radnim sredinama postaju fleksibilnije, prijemčivije i reagiraju s više lakoće. Često se impro-vježbe prakticiraju u sredinama u kojima je potrebno napraviti dobar tim, kao anti-stresna aktivnost, te sa osobama od kojih se u poslu traži brzo i kreativno reagiranje.
Vrijeme: 19. 9. u 17:00 do 20:00 sati
Mjesto: Dječja kuća
Organizator: Gradska knjižnica Rijeka
Izvodi: Ivana Marijančić
Dob: odrasli
Prijave: prijave na događanje se primaju putem obrasca ovdje.
Program se odvija kao dio projekta “Kulturna obitelj” Gradske knjižnice Rijeka usmjerenog prema zajedničkim obiteljskim kreativno-kulturnim aktivnostima i roditeljima kroz koje se na multidisciplinaran način i različite oblike kreativnog jezika njeguje suvremeni pristup odgoju. Više detalja provjerite ovdje.
Autorica vizuala: Elena Kiss
organizira: Gradska knjižnica Rijeka